10.3.2013

Testissä venyttelytunti

Perjantaina olin tosi reipas. Kävin eka coressa ja sitte menin sieltä suoraan venyttelyyn. En ollu aikaisemmin käynyt ihan oikealla venyttelytunnilla, joten nyt oli tosi hyvä aika kokeilla sitäkin aktiviteettia. Mulla ei oikeestaan ollut paljoakaan ennakkoajatuksia ennen tunnille menoa. Toki salaa toivoin, että tunnin jälkeen saan tyyliin naaman kiinni varpaisiin ja pystyn käärimään itteni rullalle. No, vähemmän yllätyksellisesti yks tunti ei tehnyt musta vielä mitään notkeusmestaria, mutta sen sijaan se oli muuten mukavaa ajanvietettä.

Aluksi oli semmosta perus lämmittelyä ja paikkojen vetreyttelyä. Sitten alettiin tositoimiin ja venyteltiin tiettyjä lihasryhmiä vuorotellen. Aina välillä mua sattui jonkun kohdan venyttely (ei hyvä!), jolloin keskittyminen ja zen pikkasen unohtuivat, mutta suurimman osan aikaa olin aikamoisissa transseissa. Rauhallinen musa ja täydellinen (tai melkein) keskittyminen siihen, miltä kropassa tuntui, tekivät meikäläisestä kyllä oman elämäni henkeilijän. Kohta varmaan ilmottaudun retriittiin, heh.

Tunti meni todella nopeesti ja olisin voinut venytellä vaikka toisen tunnin heti perään. Ihanasta fiiliksestä huolimatta mulla ei ole semmoista oloa, että jaksaisin tehdä tuollaisia sessioita kotona. Kun menee tuollaiselle tunnille, saa rentoutua rauhassa. Kotona pitää kattoa jostain muistiinpanoista, että mitä venytellään, miten ja kuinka kauan. Haluan kotiin semmosen yksityisen venyttäjäopettajan, jonka voi vaan ottaa kaapista tarvittaessa käyttöön ja joka kertoo mulle nuo asiat ilman, että mun tarvii siirtää keskittymistä pois itse tekemisestä. Oiskohan tähän muuten kehitelty jotain appsia? No, ei ne kyllä oikeaa ihmistä korvaa, valitettavasti...

Mutta kyllä, menen mieluusti uudemmankin kerran venyttelytunnille. Vaikka vähän hävettääkin olla näin jäykkä ja kankea... :D

Loppuun tämmönen reilu kesäfiilistely. Kyllä se sieltä joskus tulee, ei hätää! Mustikkamettään haluaisin kyllä ja äkkiä... Mutta, sitä odotellessa mukavaa pian alkavaa viikkoa kaikille!


2 kommenttia :

  1. Oi, sinun blogi on ihan mahtavaa luettavaa! Huomaa, että oot yliopisto-opiskelija, koska kielioppi on hallussa ja tekstiä on jopa hauska lukea! 8) En ihan kaikkia postauksia ole lukenut, mutta niin, meinaatko mittoja ottaa? Ainakin minua se motivoi aika paljon toisin kuin puntarilla käyminen.

    + kaikenlaiset kasvisruokareseptit kelpaa luettavaksi! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau miten ihana kommentti, kiitos! Piristit maanantaiaamuani valtavasti :)
      Oon vähän arastellut noita mittojen ottoja, koska en oo halunnut katsoa totuutta silmiin! :D Tänä aamuna reipastuin, mitat on nyt otettu. Oli kyllä vähän tuskaista, mutta nyt se on tehty ja numerot tulevat tästä lähin pienenemään! Postaus aiheesta on myös tulossa.
      Kasvisruokavinkkejä on tulossa lähiviikkoina. Stay tuned ja ihanaa viikkoa sulle! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!